Platno poslovnega modela je odlično vizuelno orodje za razumevanje, kje in kako služimo denar. In razvoj poslovnega modela je temelj za dolgoročen uspeh – ali polom. Naredili in pregledali smo platno poslovnega modela za SAT JERUZALEM.
Slovenci smo redko prvi. Ste vedeli, da je bilo prvo bučno olje na svetu proizvedeno v Sloveniji, točneje v Framu, 1750 leta? Prejšnjo soboto, 320 let kasneje, smo imeli delavnico razvoja podjetniškega razmišljanja in razvoja poslovnega modela ter izdelave platen poslovnega modela za dve obetavni poslovni ideji vrhunske oljarne bučnega olja in mešalnice JERUZALEM SAT. Podjetje ima skoraj stoletno tradicijo! Vodstvo in ključni zaposleni so se zelo izkazali z ustvarjalnim in podjetniškim razmišljanjem. Ter ugotovili, da imajo veliko, tudi elegantnih priložnosti za narediti bolje in zaslužiti lažje.
Pa vi? Želite na hitro preveriti svojo poslovno idejo, jo vizuelno skicirati, narediti preprost »zemljevid« vašega poslovnega modela za uspeh na trgu?
Pri tem si lahko pomagate s platnom poslovnega modela, ki vsebuje glavne elemente za razvoj poslovnega modela. In ki smo ga (med drugim) uporabili tudi na delavnici.
Več o izdelavi platna najdete na Razvoj poslovnih modelov.
Platno poslovnega modela je orodje strateškega managementa in podjetniško orodje. Podjetnikom omogoča opisati, načrtovati, preverjati in po potrebi spreminjati poslovni model. Gre za zemljevid različnih poslovnih strategij, ki podjetniku pomaga ugotoviti, zakaj nekatere od njih delujejo, druge pa ne.
Platno poslovnega modela je namenjeno:
- majhnim in srednjim podjetjem, ki se želijo prestrukturirati, prilagoditi novim razmeram na trgu,
- uspešnim podjetjem, ki želijo poiskati načine za še bolj uspešno poslovanje oziroma preboj,
- podjetjem v krizi, ki razumejo, da je potrebno za drugačne rezultate ubrati drugačen pristop,
- startup podjetjem,
- velikim podjetjem, ki želijo učinkoviteje in bolj uspešno uskladiti svoje strategije in poslovanje.
Pri oblikovanju platna poslovnega modela določimo opredelitev glavnih področij uspešnega posla.
Platno poslovnega modela navadno deluje bolje, ko ste potrdili svoje začetne hipoteze in že imate izdelek. Če se vaša vprašanja osredotočajo na to, kako ta izdelek narediti bolj donosen (ali ga izboljšati na druge načine), je platno poslovnega modela ustreznejša izbira. Omogoča vam tudi popolnejšo sliko vašega poslovnega modela. Z drugimi besedami bi lahko rekli, da se vitko platno bolj osredotoča na »kaj« podjetniške ideje, medtem ko se platno poslovnega modela bolj poglablja v »kako«.
Ne glede na to, katerega izberete, ga ne pozabite sčasoma posodobiti. Ko se vaš zagon in ekosistem okoli njega spreminjata, je vaša naloga podjetnika, da se učite iz teh sprememb.
Prednosti platna poslovnega modela:
- Določa ključne dejavnosti, ki ustvarjajo vrednost, in prihodek za podjetje.
- Spodbuja strateške odnose s strankami in partnerji.
- Omogoča preizkušanje obstoječega poslovnega modela glede na trg.
Slabosti platna poslovnega modela:
- Ni najbolj primeren za podjetja v zelo zgodnjih fazah razvoja.
- Omogoča tvegane predpostavke znotraj poslovnega modela, ne da bi imel jasen način za njihovo preverjanje.
- Osredotoča se na končno obliko podjetja (podjetniško vizijo), ne da bi opredelil strategijo, kako do nje priti.
Trackbacks & Pingbacks
[…] modela, zagnati uspešen startup, itd? To in še več delamo na treningih podjetništva, delavnicah Platno poslovnega modela oz. podjetniških delavnicah po meri. Pridobite več […]
Leave a Reply
Want to join the discussion?Feel free to contribute!