Mnogokrat je trdi pristop do zaposlenih samo strategija, ker vodstvu manjka znanj in veščin za vodenje. Na mehkejši način do boljših rezultatov? Nemogoče?

Moj članek na portalu zazdravje.net

Nemogoče? Na mehek način do trdne poslovne uspešnosti

Avtor: Klemen Podjed Share Facebook Twitter Print Email

Primerjalna statistika uspešnosti in počutja slovenskih zaposlenih je več kot zanimiva:

  • stres na delovnem mestu: 2. mesto v EU po dojemanja stresa (IRI, 2011)
  • intenzivnost dela: 3. mesto po delu v hitrem tempu (Eurofound, 2014)
  • delovna storilnost: 80,4 odstotka povprečja EU oziroma 74,0 odstotka povprečja evrskega območja (Umar, 2012)
  • pohvale (»Ali za svoje delo prejmem pohvalo, ki jo zaslužim«): 26. mesto med 28 državami EU.

Ali povedano drugače: zdi se nam, da delamo hitro in trdo, po stresu smo pri vrhu EU, zaslužimo krepko pod povprečjem, hkrati pa ne dobimo pohvale. Kot že dolgo vedo gospodarsko veliko uspešnejši narodi, še bolj trdo delo ni rešitev. Rešitve so lahko mehkejše, kot bi pričakovali. Spoznajte tri najboljše mehke ukrepe za sočasno povečanje poslovne uspešnosti organizacije ter zdravja in zadovoljstva zaposlenih.

1. Boljše sodelovanje, odnosi in komunikacija

Medosebni odnosi so rakava rana večine slovenskih organizacij. Žal je vpliv komuniciranja oziroma medosebnih odnosov deležen le malo preučevanja. Toda slaba komunikacija uničuje zakone, posel, kariere. The McKinsey Global Institute navaja, da se v organizacijah z dobro povezanimi sodelavci storilnost izboljša za 20 do 25 odstotkov, britanski Holmes Report pa, da skupni strošek izgubljene storilnosti zaradi komunikacijskih ovir znaša približno 23 tisoč evrov na zaposlenega na leto. Slovenija ne slovi po dobri komunikaciji in timskem delu. Eden od kazalnikov, ki govori o tem, je to, da ne znamo izrekati pohval.

Kako v organizaciji izboljšati odnose, komunikacijo? Najprej je treba temeljito raziskati, kje prihaja do težav. Toda v končni fazi se morajo ljudje učiti tehnik – v živo, na delavnicah. Pomembna so natančno izbrana komunikacijska orodja – za izbrane profile zaposlenih in za ključne težave. Če moramo zabiti žebelj, pomaga kladivo. Če nekateri s kladivom »popravljajo« uro, delovni kolektiv razpada. Trening skrbno izbranih komunikacijskih tehnik je eden od najboljših mehkih pristopov za doseganje pomembnih sprememb, ki je ključen,če naj bo delo opravljeno, medosebni odnosi pa dobri.

2. Manj bolniške odsotnosti in boljše počutje

V slovenskih organizacijah je neresen pristop k resni težavi prevelikega obsega bolniških odsotnosti in slabega počutja skoraj pravilo. Predstavljajte si, da stopite v bolnišnico s hudimi bolečinami v trebuhu, »obdela« pa vas kar vratar, medtem ko opravlja svoje glavno delo. Površen pristop, brez poglobljene analize in strokovne pomoči, ne daje želenih rezultatov. Pa bi bilo potrebno, saj stroški zdravja Slovenijo stanejo približno 1600 milijonov evrov oziroma 2 do 4 odstotke BDP na leto.

Pot do zdrave organizacije vodi prek petih korakov dobre prakse promocije zdravja. Uvodne dejavnosti: zagnati je treba motor promocije zdravja, to pa pomeni usposobljeno in motivirano skupino za zdravje. Poleg tega je treba dobiti podporo vodstva in delavskih predstavnikov ter začeti motivirati sodelavceSledi analiza stanja zdravja in počutja. Kako naj zadenemo tarčo, če je ne vidimo dobro? Pri pregledu obstoječih in novih podatkov ne pozabite na podatke NIJZ. Z izdelavo načrta promocije zdravja je toliko težav in idej, pa tako malo denarja! In če smo iskreni, pogosto tudi volje in časa. Pa ste s kako anketo dobili odgovore sodelavcev, česa si želijo? In česa sploh nočejo? Ne pozabimo na merljive kazalnike! Tako dober načrt imamo, toda kaj, ko ukrepov ne izvajamo, ker smo malce zaspali. Da, to je običajno, če smo prve tri korake opravili površno. In ne pozabimo, z ocenjevanjem uspešnosti in uvajanjem postopnih izboljšav se daleč pride.

Vsaka organizacija je nekaj posebnega. Preprostega recepta ni. Recept si napišite sami. To je tek na dolge proge. Ob pomoči izkušenega zunanjega strokovnjaka boste privarčevali obljubljenih 2,5 do 4,8 evra na vsak vložen evro, obljublja EU-OSHA.

3. Obrzdajte stres

Ste vedeli, da je stres ključni dejavnik za kar 55 odstotkov dolgoročne bolniške odsotnosti? Da je 75 do 90 odstotkov sotrpinov v zdravstveni ambulanti tam zaradi razlogov, povezanih s stresom? Stres zastruplja počutje, zdravje in odnose, ignoriranje, ta priljubljena slovenska taktika, pa epidemijo samo poslabšuje.

Je stres na delovnem mestu sploh mogoče znatno zmanjšati? Da, saj lahko ukrepamo na dveh ravneh. Prvi so organizacijski ukrepi – kaj mora in tudi lahko naredi organizacija. V Sloveniji imamo vrhunsko orodje za merjenje in zmanjševanje psihosocialnih tveganj, prosto dostopno orodje OPSA (ww.opsa.si). Sem spadajo izboljšave vzdušja in kulture, usposabljanja vodij in še številne druge možnosti.

Toda zase lahko največ naredimo sami, organizacija pa nam pri tem lahko pomaga. Dobro je poznati nekaj teorije o naravi stresa. Toda včasih je predavati o stresu enako, kot če bi sestradanim sodelavcem kazali slike okusne hrane iz kuharske knjige. Kako se v nekaj trenutku umiriti ob pomoči dihalne tehnike? Kako do globoke umiritve in uma s tehnikami telesnega sproščanja, kot sta progresivna mišična relaksacija in avtogeni trening? Kako do umirjenega uma, ki ga le malokaj razburi? Prav zato so najboljše delavnice obvladovanja stresa tiste, ki ponujajo praktične protistresne tehnike, saj nam ponudijo izkušnjo globlje umiritve. Izkušnjo, ki je ne pozabimo. In željo, da bi se začeli redno in več ukvarjati s sabo.

Posel delajo ljudje. Z usposabljanji ter s pomočjo zaposlenim, da razprejo svoja krila, lahko dosežete ogromno.

https://www.zazdravje.net/zdravo-delovno-mesto/nemogoce-na-mehek-nacin-do-trdne-poslovne-uspesnosti/
0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.