Zavrtelo se mi je v glavi, ko me je Sašo Stanojev povabil, naj na konferenci DIGFIT UP2025 povem nekaj o umetni inteligenci, izobraževanju in inovativnosti. In to v 20 minutah?!
In nastalo je, menim, nekaj zanimivih razmišljanj, prelitih na prosojnice. Na primer, kakšno bi bilo lahko inovativno izobraževanje v luči novih, sposobnih orodij UI.
Zamisel za začetek – Predstavljajte si učilnico, kjer vsak učenec uporablja osebnega tutorja, ki razume in se prilagaja njegovemu načinu učenja – ta tutor je UI.
Zakaj? – Tehnologija, ki se prilagaja učencem, personalizira učenje in razbremenjuje učitelje ponavljajočih nalog. In omogoča izjemno hitro učenje in dobre učne rezultate; slednje kaže večina raziskav o vplivu pomoči UI na učne rezultate.
Navdihujoča prihodnost – Učitelji imajo več časa za spodbujanje kritičnega mišljenja, sodelovanje, za ustvarjalnost in empatijo? Hm, spodbujanje kritičnega razmišljanja – ali to sploh hočejo? Zdi se mi, da je izobraževalni sistem na splošno namenjen produkciji delovne sile, kritično razmišljanje pa se ne spodbuja, prej obratno.
Personalizacija pouka – Platforme prilagajajo naloge glede na prednosti in šibkosti učenca – izboljšana samozavest, podpiranje talentov vsakega učenca in manj izgorelosti učiteljev. Bomo dobili neko kombinacijo klasične, walfdorske in še kake šole?
Podprto načrtovanje kurikuluma – UI orodja (npr. Century Tech) analizirajo učne podatke v realnem času in so ponekod že v rabi, npr. v finskih osnovnih šolah.
Manj kampanjskega učenja – Kvizi, ocenjevanje in povratne informacije z UI orodji, brez znanja programiranja (npr. ChatGPT, Gradescope, Quizizz). Stalno ocenjevanje z UI (uvajajo ga npr. v Južni Koreji) omogoča takojšnje povratne informacije in preprečuje kampanjsko učenje.
Priložnosti in izzivi – UI omogoča inkluzijo in prihranek časa, a odpira vprašanja etike, zasebnosti in digitalne pismenosti.
Res se moramo začeti veliko pogovarjati, različni profili in deležniki, kakšno šolo, kakšne dijake in učence želimo – kakšno šolo želimo.
Leave a Reply
Want to join the discussion?Feel free to contribute!