Zloženka “Kako lahko upravljamo stres med službenim časom?”
Zloženka o upravljanju stresa med službenim časom
Spomnimo se:Raziskave kažejo, da je 75 – 90 % obiskov pri zdravnikih povezanih stresom. Dolgotrajni stres na delovnem mestu ima lahko hude zdravstvene, finančno ekonomske in druge posledice, za posameznike in podjetja.
V zloženki je predstavljen zlati trojček upravljanja stresa med delovnim časom:
TELO
motor dobrega počutja
Do boljšega zdravja in sproščenosti v službi lahko pridemo že nekaj rednimi aktivnostmi, npr:
- rednimi premori in krajšimi sprehodi,
- razmigavanjem in raztezanjem,
- izvajanjem progresivne mišične relaksacije,
- da jemo zdravo hrano in pijmo dovolj vode,
- naredimo nekaj specifičnih vaj za področje, kjer utegnemo imeti težave,
- na delo hodimo spočiti,
- upoštevamo pravilni položaj med delom, itd.
DIH
most med telesom in umom
Prednosti dihalnih tehnik so, da delujejo hitro in so zastonj. Uporabljamo jih lahko skoraj povsod, pa razen nas, nihče še opazil ne bo.
Dihalne tehnike, ki jih lahko, (ob upoštevanju varnosti), delamo tudi v službi, so npr.:
- trikratni globok vdih za pomiritev,
- dihanje s trebušno prepono,
- dihanje v določenem ritmu, npr. šest dob vdiha, in šest dob izdiha »zibajočega diha«,
- čuječnost z nežno pozornostjo na dih, itd.
UM
stres je »v naših glavah«
Situacija je stresna zato, ker je kot tako dojemamo. Dobro je , da lahko sami izbiramo svoje misli.
Načinov, kako lahko z razumom med službo zmanjšamo doživljanja stresa, je veliko:
- preokvirjanje negativnih misli v bolj pozitivne oz. konstruktivne,
- različne komunikacijske veščine,
- organizacija časa,
- humor, tehnike »praznjenje glave«, zmanjševanje nerealnih pričakovanj, vizualizacija, AAABC metoda itd.
Trackbacks & Pingbacks
[…] Nekaj idej o praktičnih pristopih upravljanja stresa lahko najdete v moji zloženki Upravljanje stresa med službenim časom […]
Leave a Reply
Want to join the discussion?Feel free to contribute!