Poslovni model

Ko vas obrijejo do kože – model brivnik in rezila

Ste vedeli, da prodajalci npr. tiskalnik, katerega strošek proizvodnje je 105 $ prodajajo za 75 $, kartuše za taisti tiskalnik, pa prodajajo za 59,95 $, čeprav jih stanejo samo 0,23 $? Kaj za vraga je sedaj to?
 
No, to je poslovni model »brivniki in rezila«. Ime modelu je dala industrije britja. Gillette vam z veseljem proda svoj ročaj za britev Mach3 po nabavni ceni ali po nižji ceni, da bi zagotovil stalne kupce za rezila. Poslovni model temelji na prodajanju relativno poceni ročaja v zameno za kasnejšo prodajo veliko bolj dobičkonosnih rezil, ki pa jih seveda lahko kupite samo pri njih. Ta vrsta poslovnega modela (Rasor and Blades) se lahko uporablja v katerem koli podjetju, ki izdelek proda z velikim popustom, da bi tako zagotovil s tem izdelkom povezano nujno blago po znatno višji ceni.
Zakaj je model lahko sporen? V primeru kartuš proizvajalci tiskalnikov pogosto pod pretvezo večje kakovosti, ekološkosti ali skrbi za potrošnika elektronsko povsem onemogočajo tiskanje ali uporabo neoriginalnih kartuš, čeprav je črnila v resnici še dovolj. In kako se počutite, ko vam nekaj, kar jih stane 23 centov, prodajajo po 59,95 EUR?
Oglejte si zelo poučen video, do kam so poslovni model brivnika in rezil pripeljali proizvajalci tiskalnikov
https://www.youtube.com/watch?v=AHX6tHdQGiQ
0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.