Ne bom okolišil: največkrat je odgovor jasen in glasen DA. Prvi razlog je, da ljudje v caoching procesu pogosto najdejo drugačne, ustvarjalne, celo briljantne rešitve. Dobijo globoke uvide v naravo težav, več energije in motivacije, določijo jasne cilje. Coaching je usmerjen v rešitve, ne v probleme in rešitve se v coachingu išče tam, kjer so najboljše – v nas samih. In drugi razlog je, da je coaching cenejši kot velika večina drugih kriznih ukrepov.
Mednarodna coaching federacija (ICF) coaching opredeljuje kot partnerstvo coachev in strank v procesu izzivanja misli in ustvarjalnosti, ki stranke navdahne za maksimalno doseganje njihovih poklicnih in osebnih ciljev. Tisto, kar najbolj želimo doseči v coaching procesu, so preboji stranke, aha učinki, trenutki, ko stvari postanejo jasne, rešitve na dlani, samozaupanje pa močno. Pozitivno razmišljanje, o katerem lahko več preberete na tu. Coaching ni svetovanje, čeprav nekateri coachi uporabljajo tudi ta element, je pa nedeljena podpora stranki pri doseganju njenih ciljev.
Dr Pokea navaja rezultate raziskav, da ima povprečna oseba na dan 60.000 misli, od katerih jih je 95 – 98 % takšnih kot včeraj in predvčerajšnjim, za povrhu pa je okoli 80 % misli (preko 45.000 na dan), celo negativnih. Že Einstein je dejal: “Ne moremo rešiti problemov z enakim načinom mišljenja, ki smo ga uporabljali, ko smo probleme sploh povzročili”. Kar v krizi potrebujemo, je drugačno razmišljanje, sveži pristopi in energija, osredotočenost na rešitve, vizija in nenazadnje, usklajenost s samim sabo in okolico. V podjetjih se sicer izvaja tudi timski coaching, ki poveže ljudi v iskanju rešitve, pomaga razkriti včasih skrite ovire za napredek in omogoča, da ljudje posvojijo odgovornost za doseganje rešitev. Vse več podjetij usposablja notranje coache, a v krizah je še zlasti koristen zunanji coacha, ki ni obremenjen z notranjimi razmerami in odnosi.
Najvišje vodstvo je zaradi kriznih časov izpostavljeno izjemnim pritiskom. Od najvišjega vodstva je lahko odvisno, ali bo podjetje propadlo, preživelo ali cvetelo. Na vrhu je samotno in vložki so visoki. Tudi ostali ključni zaposleni so izpostavljeni pritiskom po novih rešitvah. In coaching je enostavno eno najbolj dostopnih in močnih orodij, kar jih poznam, za dostop do naših notranjih moči in modrosti. Ima visoko donosnost. Britanski Manchester Review poroča o 5 – 7 x povrnitvi investicije v verigo coaching srečanj, ki se za posameznika za običajno število srečanj giblje v višini okvirno 1000 EUR).
Kot vse ostalo, tudi coaching ne da vedno želenih rezultatov. Ti so odvisni od obeh, coacha in stranke.
Včasih opažam, da stranke niso najbolj pripravljene v coaching proces vstopiti odprto, z željo najti rešitve. To je lahko povezano s pomanjkanjem pravih informacij, zaupanja ali pa v osebi, zlasti, če jo je nekdo poslal na coaching, obstaja nek odpor. Če ni pripravljenosti za rešitev, nam nič ne pomaga. A opažam tudi, da se mnogi, ki so na začetku nezaupljivi, kmalu odprejo in procesi stečejo. Seveda, če želite dobre rezultate, najemite dobrega coacha, saj povečate verjetnost za izvrstne rezultate.
Seveda se poslovni coaching ne uporablja samo v kriznih časih. Koristno ga je uporabljati tudi, ko gre podjetju dobro. Ko je že pred leti direktorja Googla Laryja Pagea poklical eden od lastnikov in mu svetoval, naj si najame coacha, je bil ta nekoliko presenečen, zato je vprašal: “Ali je kaj narobe?”. Dobil je odgovor “Prav nič, dobro ti gre. A s coachingom ti bo šlo še bolje”.
Kakršnokoli pisanje o coachingu nima pravega učinka, če teh učinkov ne doživimo na lastni koži. Če ne poizkusimo, v resnici ne vemo. Dobro za stranke je, da nekateri coachi prvo srečanje izvedejo brezplačno in brez obveznosti. Tudi pisec teh vrstic. Če stranka ugotovi, da lahko v coaching procesu reši kako od svojih ključnih težav, se dogovori za izvedbo nekaj coaching srečanj. Če stranka meni, da ne bo dovolj pomembne koristi, nič ne izgubi.
Težko je delati kot Kitajec in preživetje oziroma razcvet podjetja in nas posameznikov žal ni ključno odvisen od količine trdega dela in zategovanja pasov. To slovenska podjetja v teh časih masovno spoznavajo. Kar najbolj lahko pomaga, že obstaja v nas, ljudeh – dobro razumevanje stanja in možnosti, kreativne rešitve in usklajenost navzven in navznoter, usmerjenost in energija za prihodnost. In ravno to je bistvo coachinga – da rešitve odkrije oseba, ki o zadevah največ ve – to ste vi sami. Rešitve in odgovori so že v nas, samo prav je treba pobrskati.
dr. Klemen Podjed, Inštitut za produktivnost d.o.o.
Objavljeno v februarski reviji Top firma.
Leave a Reply
Want to join the discussion?Feel free to contribute!