Digitalne kompetence – trening uporabe

Digitalne kompetence mnogih, zlasti starejših, so slabo razvite. Ste vedeli, da po podatkih kazalnika napredka digitalne agende preko 40 % Evropejcev nima ustreznih, 23 % pa sploh nobenih digitalnih kompetenc in da jih 22 % jih sploh ne uporablja interneta? Evropska unija poudarja potrebo po razvoju digitalnih veščin in sicer 21 digitalnih kompetenc na petih področjih.

Digitalne kompetence IKT

Namen

Namen delavnice je, da se udeleženci naučijo oziroma izboljšajo uporabo računalnikov, pametnih telefonov, tablic ter spletnih, programskih oziroma drugih orodij, za službene in lastne potrebe. Na samozavesten način.

Če zaposleni niso dovolj samozavestni glede uporabe IK tehnologij, ima to negativne posledice na mnogih drugih področjih. Na treningu pridobljene digitalne kompetence omogočajo večjo uspešnost pri delu, boljšo komunikacija in sodelovanje, hitrejše učenje in boljšo skrb za zdravje in zabavo.

Okvirne vsebine treninga Digitalne kompetence

Na delavnici (upoštevaje obstoječe stanje) treniramo digitalne kompetence na naslednjih področjih:

  1. Informacije in obvladovanje podatkov:
  • kako najdemo in filtriramo informacije na spletu,
  • kako hitro ocenimo, koliko so vredne,
  • kako jih shranjujemo in obvladujemo?

2. Komunikacija in sodelovanje:

  • kako sodelujemo in se pogovarjamo preko spleta,
  • kako delimo informacije in spoštujemo osnovni bonton na spletu,
  • kako uporabljamo Zoom, MS Teams in druga orodja za sodelovanje na daljavo?

3. Ustvarjanje digitalne vsebine:

  • kako ustvarjamo vsebine za na splet ter spretno uporabljamo obstoječe vire,
  • kako spoštujemo avtorske pravice?

4. Varnost:

  • kako poskrbimo za varnost na spletu, ne samo svojih osebnih podatkov, financ, pač pa tudi naprav, zdravja in počutja?

5. Reševanje problemov:

  • kako rešujemo tehnične težave uporabe IKT, ko do njih pride ter
  • kako ustvarjalno in samozavestno uporabljamo digitalne tehnologije za službene in zasebne potrebe?

Koristi

Koristi delavnice Digitalne kompetence:

• lažje reševanje službenih in zasebnih izzivov,
• boljše sodelovanje in komunikacija med zaposlenimi,
• suvereno uporabljanje Zoom, MS Teams,
• pridobitev drugih veščin na petih področjih digitalnih kompetenc,
• večja samozavest pri uporabi računalnikov in mobitelov, in glavnih programov.

Udeleženci delavnic prejmejo:

• strokovno in zanimivo izvedbo vsebin s področja delavnice Digitalne kompetence delavnice z veliko praktičnih vaj,
• prosojnice vsakokratne power point prezentacije,
• avtorski e-priročnik dr. Klemen-a Podjed-a SPRETNI V KOMUNIKACIJI (dostopen z geslom), ter
• vadnico delavnice (dostopno z geslom).

Način dela, izvedba in trajanje

Ko v mraku na tleh leži zvita vrv, mnoge zvije od strahu: »Kača!«. Na praktični delavnici udeleženci zadeve primejo v lastne roke, preskusijo in hitro dobijo dobre rezultate. Tako razvijejo nove veščine in samozaupanje.

Trajanje: po dogovoru, možne serije kratkih delavnic ali daljše delavnice s poglobljenim pristopom.
Izvedba: preko spleta ali v živo.